Ihanaa leijonat, ihanaa!
Posted: Kesäkuu 15th, 2011 | Filed under: Ei luokiteltu | |
Iltapäivälehtimäisellä otsikoinnilla harhautan blogin lukijoita heti alkuun, tässä blogissa ei puhuta sanaakaan Mikael Granlundista tai muista kiekkosankareista (tätä lausetta lukuunottamatta). Leijonilla tarkoitetaan tässä yhteydessä Cannesin vuotuisen, “mainonnan olympialaisiksikin” kutsutun, mainoskilpailun pääpalkintoja.
Markkinoinnin muodonmuutos on selvästi vaikuttanut myös festivaalin palkitsemisperusteisiin. Entistä useammin strateginen työ nousee tärkeämmäksi kuin tuotanto ja ideat tärkeämmiksi kuin toteutukset, mikä on kunnioitettava kehityssuunta. Toivottavasti tämä auttaa pääsemään eroon “mainonnan kauneuskilpailun” leimasta. Kehittyminen näkyy varsinkin titanium ja integrated -kategoriassa, jossa viime vuonna voitetiin Grand Prix keksimällä tapa hyödyntää Twitteriä tehokkaasti asiakaspalvelussa (katso tästä case-esittely). Koristelumainontaan kyllästyneenä onkin mannaa katsella tämän vuoden kisaajista erityisesti Gatoraden Replay -kampanjaa, siinä on onnistunut strategia, josta johdettu komea konsepti on jalkautettu ihmisten ilmoille hienolla kampanjalla. Bravo!
Suomesta kilpailuun on lähetetty 147 työtä. Silmä kovana seuraamme mm. cyber-sarjassa kisaavan Hasan & Partnersin Quitter - kampanjan menestystä, lykkyä pyttyyn H&P. Toivottavasti tällä kertaa on kotiintuomisia Kaurismäkeä enemmän.
ps. Kun on kerran kisoista ja palkinnoista puhe, niin täytyy mainita että Staart palkittiin juuri kuukauden parhailla pikseleillä.
// Juuso Kemi
Leave a Reply