Make it (sur)real!
Posted: Joulukuu 3rd, 2012 | Filed under: Ei luokiteltu | |
Viimeisten kuukausien aikana on nähty kaksi aivan poikkeuksellista markkinointiviestinnällistä kampanjaa, vai pitäisikö sanoa tekoa. Jos joku olisi sanonut pari vuotta sitten, että ruotsalainen mainostoimistopomo lentää luvatta vieraaseen maahan ja pudottaa sinne nallekarhuja (opetellen ensin lentämään pienkoneella) tai että energiajuoman nimissä hypätään stratosfääristä, olisin ajatellut, että nyt ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.
Yhteistä molemmille on se, että tehdään konkreettinen, rohkea teko, joka puhuttelee kohderyhmää. Molemmat myös osaltaan todistavat sitä tosiseikkaa, että markkinointiviestintä on yhä useammin brändättyä sisältöä kuin perinteistä väittämis/koristelemismainontaa.
Entäs tulokset? Nallekarhuista kuuli tekijöidensä (Studio Total) mediaseurannan mukaan maailmanlaajuisesti 2 miljardia ihmistä ja Red Bullin avaruushyppy tuottaa valistuneiden arvioiden mukaan 20-50 kertaa takaisin sijoitetun tuoton.
Mikä sitten on tarinoiden opetus? Kuten Studio Total sen sanoo Facebooksivuillaankin sanoi: Make it real, tai näissä tapauksissa jopa surreal.
Leave a Reply