Make it (sur)real!

Bookmark and Share

Posted: Joulukuu 3rd, 2012 | Filed under: Ei luokiteltu | |

Viimeisten kuukausien aikana on nähty kaksi aivan poikkeuksellista markkinointiviestinnällistä kampanjaa, vai pitäisikö sanoa tekoa. Jos joku olisi sanonut pari vuotta sitten, että ruotsalainen mainostoimistopomo lentää luvatta vieraaseen maahan ja pudottaa sinne nallekarhuja (opetellen ensin lentämään pienkoneella) tai että energiajuoman nimissä hypätään stratosfääristä, olisin ajatellut, että nyt ei ole ihan kaikki inkkarit kanootissa.

Yhteistä molemmille on se, että tehdään konkreettinen, rohkea teko, joka puhuttelee kohderyhmää. Molemmat myös osaltaan todistavat sitä tosiseikkaa, että markkinointiviestintä on yhä useammin brändättyä sisältöä kuin perinteistä väittämis/koristelemismainontaa.

Entäs tulokset? Nallekarhuista kuuli tekijöidensä (Studio Total) mediaseurannan mukaan maailmanlaajuisesti 2 miljardia ihmistä ja Red Bullin avaruushyppy tuottaa valistuneiden arvioiden mukaan 20-50 kertaa takaisin sijoitetun tuoton.

Mikä sitten on tarinoiden opetus? Kuten Studio Total sen sanoo Facebooksivuillaankin sanoi: Make it real, tai näissä tapauksissa jopa surreal.



Leave a Reply

pres4cription4 tramadol 50mg tramadol interactions, tramadol inj, GeAV, information google earth, gnDZWipA ; e8H4IfNI, cialis viagra australia supply; xanax; tramadol 100 mg cheap; hVGucmjaw; google schoalr viagra on line pharmacy, VexfcLg; rBOc, can caverject be used with viagra, cialis vs viagra, canada super viagra, cardiologist viagra; JeSD, 79n2B; cialis online consultation; qNr2Z, yFklT6, cialis approval fda n7JM; instructions for viagra use MECQY, Ytdw, viagra in the water karaoke, ml5M0Y0